İçeriğe geç

Kusurlu Ürün Ne Demek

Kusurlu ürüne ne denir?

Satın alındığı anda beklenen veya vaat edilen işlevlerini yerine getiremeyen, eksik veya hatalı özelliklere sahip olan ürünler ayıplı mal olarak kabul edilir.

Kusurlu ürün iade edilir mi?

Evet, satın alınan malın ayıplı olduğu ortaya çıkarsa tüketiciler, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde iadesini, ayıpsız mal ile değiştirilmesini, ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarımını talep etme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir.

Kusurlu ürün faturası nedir?

İade Faturası Bu, malların iadesi durumunda düzenlenen faturadır. Bu durum genellikle müşterinin satın aldığı bir ürünü beğenmemesi veya arızalı veya hasarlı olması durumunda ortaya çıkar. İade faturası, orijinal satış faturasına referans olarak düzenlenir ve iade edilen malların ayrıntılarını içerir.

Kusurlu mal alanların hakları nelerdir?

6502 sayılı Kanun’un 11. maddesi, malın ayıplı olması halinde tüketicinin seçimlik haklarını düzenlemektedir. Bu seçimlik haklar içerisinde tüketici; Müşteri, sözleşmeden cayma, malı ayıpsız bir malla değiştirme veya ayıp oranında bedel indirimi veya ücretsiz onarım isteme hakkına sahiptir.

Kusurlu ürün nasıl olur?

Ayıplı mal, tüketiciye teslim anında, taraflar arasında kararlaştırılan örnek veya modele uymaması veya objektif olarak taşıması gereken özellikleri taşımaması nedeniyle sözleşmeye uygun olmayan maldır. Bu nedenle satıcı, sözleşme konusu malı satış sözleşmesine uygun olarak teslim etmekle yükümlüdür.

Kusurlu ürün nereye şikayet edilir?

6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre, tüketici işlemlerinden ve tüketici odaklı uygulamalardan doğabilecek uyuşmazlıkların çözüm yerleri; tüketicinin mal veya hizmeti satın aldığı veya ikametgahının bulunduğu yerdeki tüketici hakem heyetleri ve tüketici mahkemeleridir.

Ayıplı mal şartları nelerdir?

Ayıplı mal sayılması için, sözleşmede kararlaştırılan malın teslim edilmiş olması, ancak malın beyan edilen nitelikte olmaması veya malın niteliği ve kalitesi nedeniyle eksik niteliklere sahip olması gerekir. Bu nedenle, malın miktarının az olması ayıp olarak değerlendirilmez.

Ayıplı mal kaç günde iade edilir?

Kusurlu ifa Tüketici, bu kusuru ifa tarihinden itibaren otuz gün içinde sağlayıcıya bildirmekle yükümlüdür. Bu durumda tüketici, sözleşmeden dönme, ifayı geri verme veya kusur oranında fiyatı düşürme hakkına sahiptir.

Hangi durumlarda iade kabul edilmez?

Niteliği itibarıyla iade edilemeyecek mal/hizmetler, çabuk bozulan ve son kullanma tarihi geçen mal/hizmetler, tek kullanımlık mal/hizmetler ile kopyalanabilir her türlü yazılım ve programlardır.

Ayıplı mal kaç gün içinde ihbar edilir?

Satış tarihinde yürürlükte olan 4077 sayılı TKHK’nın 4 üncü maddesinin ikinci fıkrası hükmüne göre; tüketici, malın teslim tarihinden itibaren otuz gün içinde, bariz ayıpları satıcıya bildirmekle yükümlüdür.

Kusurlu ürün iadesinde kargo ücretini kim öder?

1 Ocak’tan itibaren tüketici, ürün ayıplı olmadığı sürece internetten yapılan alışverişlerde iade bedeli ödemek zorunda kalacak.

Aldığımız ürün bozuk çıkarsa nereye başvurmalıyım?

Ürün ve hizmetin değerinin 30.000 Türk Lirası’nın altında olduğu durumlarda il veya ilçe tüketici uyuşmazlık çözüm kuruluna başvurulması zorunludur. Örneğin; 26.000 TL’ye iPhone 12 satın alan bir tüketici, satın aldığı telefonun arızalı çıkması nedeniyle Tüketici Uyuşmazlık Çözüm Kuruluna başvurmalıdır.

Malın ayıplı olduğu nasıl tespit edilir?

Satıcı, satılan malın belirli özelliklere sahip olup olmadığını alıcıya bildirmek zorundadır. Mallar; ambalajında, kullanma kılavuzunda, reklam ve duyurularında belirtilen özellikleri taşımıyorsa veya malın taşıması gereken özellikleri taşımıyorsa ayıplı sayılır.

Ayıplı mal için nereye başvurulur?

3480 TL ve üzeri değerindeki dosyalar için Tüketici Mahkemesine başvuruda bulunmalısınız. Arızalı mal durumunda, satın alınan ürünün tarihini ve fiyatını takip etmek ve satan şirketi görmek için fatura, fiş, satış sözleşmesi vb. kullanılır. Belgelerin saklanması gerekir.

Ayıplı mal satın aldığımızda neler yapmalıyız?

Tüketicinin satın aldığı malda kusur varsa, müşteri bunu teslimat tarihinden itibaren 30 gün içinde bildirmelidir. Maldaki gizli kusurları bildirirken, kullanım sürecinde ortaya çıkan kusur 2 yıl içinde bildirilebilir. Ancak, bildirimi mümkün olan en kısa sürede yapmak tüketicinin çıkarınadır.

Bozuk ürüne ne denir?

Ticaret hukuku anlamında ayıplı mal; etiket, ambalaj veya reklamda belirtilen bilgilere uymayan, standartlarında veya teknik düzenlemelerinde hata veya eksiklik bulunan; tüketicinin beklediği faydayı azaltan veya ortadan kaldıran her türlü maddi, ekonomik ve hukuki ayıpları bulunan bir maldır.

Hasarlı ürüne ne denir?

Arızalı ürün nedir? Arızalı ürünler, arızalı olan, tüketicinin ihtiyaçlarını karşılamayan ve arızalı olan ürünlerdir. Satın alma sözleşmesini kabul eden ve ürünü satın alan tüketiciye gönderilen ürün orijinaline uymuyorsa ve hasarlıysa, arızalı üründür.

Defolu ürüne ne denir?

Outlet kullanımı. Outlet, ürünün bir outlet ürünü özelliğine sahip olması anlamına gelir. Bu, satış sonrası iade veya arızalı olması nedeniyle outlet bölümüne giren herhangi bir ürün anlamına gelir. Örneğin; söz konusu iade edilen ürün bir “outlet ürünü” olarak kabul edilir.

Bitmiş ürüne ne denir?

Üretilen malları Wiktionary’de, özgür sözlükte arayın. Bitmiş mallar, üretim sürecini tamamlamış ancak henüz nihai tüketiciye satılmamış veya dağıtılmamış ürünlerdir. Üretilen malları Wiktionary’de, özgür sözlükte arayın. Bitmiş mallar, üretim sürecini tamamlamış ancak henüz nihai tüketiciye satılmamış veya dağıtılmamış ürünlerdir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Gaziantep Karşıyaka Escort